Lämna här ditt meddelande

Köpvillkor 

Innovativa Fönster säljer och monterar framtidens fönster där kvalitén och energieffektiviteten står i fokus. Fönstersystem finns i olika materialval, pvc, Trä-aluminium, träfönster eller aluminiumfönster med olika öppningsmöjligheter som dreh-kipp (inåtgående), vrid eller sidohängt. Kundanpassade fönsterlösningar förenklar och möjliggör fler alternativ för stora och små beställare. Du kan anpassa alla dina fönster enligt egna mått och estetiskt utförande. Möjlighet till fönster i fri form med spröjs och olika färg på in- och utsida finns. Även ett brett urval av olika individuellt fönsteranpassade tillbehör som ventiler, myggnät, rullgardiner, persienner, plissegardiner, specialglas m.m. finns som tillval.

Försäljning till minderåriga (under 18 år) godkännes ej utan målsmans godkännande.

Montering med ROT- avdrag. 

Med denna fantastiska möjlighet har du chansen att få professionell hantverkshjälp till halva priset upp till 50 000 kr per person och år. Du betalar 70% och vi sköter resten. 

Delbetala fönsterbytet räntefritt. 

Du har stor valfrihet när det gäller i vilken takt du vill delbetala dina fönster. Det gör att du snabbt kan hitta ett alternativ som passar just din ekonomi. Du kan välja att delbetala räntefritt från 1 till 12 månader - valet gör du hemma i lugn och ro. 

Offerter 

En offert från Innovativa Fönster är normalt giltig i 30 dagar. Undantaget gäller för begränsade kampanjer. Reservation för slutförsäljning. 

Godkännande av order 

Innovativa Fönster kommer att skicka en orderbekräftelse till din e-postadress efter vi mottagit din beställning. Innovativa Fönster tillverkar fönster enligt angivna mått utan någon extra kostnad, du ska alltså ange de  EXAKTA måtten från karm till karm. Det är alltså viktigt att du kontrollerar måtten. Det är du som kund, som är ansvarig för att måtten stämmer. Det är exakta mått som står på din skriftliga offert som vi tillverkar efter. Spröjsen är mellanliggande mellan glasen, om inte något annat anges specifikt i din offert. Vi har även utanpåliggande spröjs.  

Tänk på det när du väljer hängning: Ritningar på offert visas inifrån på inåtgående PVC system fönster/dörrar samt skjutpartier.                                              

Utåtgående pvc altandörr visas inifrån , aluminiumfönster och dörrar,  träfönster och dörrar. Utåtgående system visas utifrån på ritningen (Ytterdörr, Sidohängda Garageportar, vridfönster, Trä-aluminiumprodukter). 

Leverans och avbeställning

Innovativa Fönster använder egna och externa speditörer för transporten. Vi kan aldrig lova eller garantera någon specifik dag eller tidpunkt för leverans, även om vi gärna skulle velat göra det. Ni blir aviserad om att godset har lämnat vårt lager 1–2 dagar innan leverans. Därför behöver vi ditt telefonnummer(aviseringsnummer). Lämna gärna mer än ett då det är viktigt att vi kan få kontakt med dig dagtid så att leveransen inte blir försenad. Chauffören lämnar godset på närmsta lämpliga ställe. Det är kundens ansvar att se till att det finns en lämplig avlastningsplats, lossningshjälp och uppställningsyta för godset när leverans sker. Förflyttning av gods som strider mot vad vi här föreskriver sker på kundens ansvar.Vägen till lossningsplatsen måste vara farbar för en lastbil, praktiska begränsningar kan gälla för vissa orter. Om vägen inte är farbar levererar vi produkterna till den plats som vi kan nå med våra bilar.

Vid beställning kontrollera att leveransadressen stämmer. Riskens övergång mellan säljare och köpare övergår vid leverans. Därför är det viktigt att godset kontrolleras. Kontrollera fönstren vid mottagandet och rapportera omgående transportskador till transportören/chauffören Skulle leveransskador upptäckas bör en skriftlig notering göras av dig på fraktsedeln. Övriga skador ska rapporteras inom skälig tid. 

  • Drag bort skyddstejpen i hörnen för att kontrollera så att inga synliga sprickor finns. 
  • Kontrollera karmar, bågar efter hack och repor.  
  • Kontrollera glasytor efter sprickor eller repor. 
  • Kontrollera emballaget efter onormala skador. 

Det är kundens ansvar att se till att en behörig person finns hemma vid leverans. Det åligger kunden att betala för eventuell extra frakt om kunden ej är hemma vid leverans och Innovativa Fönster måste skicka godset på nytt. Kunden måste då ersätta denna extra fraktkostnad samt emballage och packning, då kunden själv kan välja att hämta godset. Lagra alltid fönstren/dörrarna stående på stabilt underlag. Felaktiga varor måste förvaras torrt, under tak, oanvända i väntan på vidare åtgärd. Det är köparens ansvar att produkten förvaras på ett korrekt sätt. Köparen måste kontakta Innovativa Fönster innan varan monteras för att reklamationen ska bli godkänd. Felaktig levererad vara som är monterad går inte reklamera.

Ett tips! Planera och beställ i god tid innan ni beställer hantverkare.

Leveranstiden för lagervaror är normalt 2–6 arbetsdagar. Leveranser av beställningsvaror kan ta mellan 2–8 veckor beroende på hur lång produktionstiden är. Se respektive produkt för leveranstid. Innovativa Fönster är betalningsansvariga ifall varan skadas eller kommer bort på väg till dig. Kommer varan bort eller blir skadad när du returnerar varan så är det du som är betalningsskyldig. I fall när du som kund anser att leveransen dröjer på sådant sätt att du ej längre önskar leverans av beställning, är det ditt ansvar att beställningen avbeställes i enlighet med dessa köpevillkor. Avbeställning efter det att beställning blivit expedierad är möjlig. I de fall beställningen blivit expedierad är kunden skyldig att ersätta Innovativa Fönster för uppkomna kostnader. I detta fallet kan det röra sig om nästan hela orderns värde. Avbeställning är ej giltig förrän kunden fått bekräftelse från Innovativa Fönster antigen per e-post eller telefon. Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller om ett försäljningsobjekt har utgått, kommer vi att kontakta kund för att komma överens om en lösning. Innovativa Fönster meddelar kunden om ett likvärdigt försäljningsobjekt finns tillgängligt.

Leveransförsening 

Vid försenad leverans har köparen rätt att hålla inne med betalning som säkerhet för den varan som EJ är levererad samt kräva att Innovativa Fönster slutför köpet och levererar varan. Innovativa Fönster behöver inte leverera varan om det finns någon yttre påverkan som förhindrar leveransen som Innovativa Fönster inte har möjlighet att lösa. Då har köparen rätten att häva köpet. Levereras varan inte inom angiven leveransgaranti har köparen rätt till reducerat pris samt kräva skadestånd från dag 1 om kunden kan bevisa att hen har lidit skada. 

Fraktkostnader 

Frakten är kostnadsfri vid avhämtning från vårt lager. Önskas frakt till annan adress än Innovativa Fönster i Höganäs skall detta vara angivet vid beställning eller på offert. Fraktkostnad ska framgå på orderbekräftelsen. Leveranskostnader tas fram individuellt enligt post nr och antal beställda fönster. 

Betalningsvillkor 

Det slutpris du har fått är med all rabatt inräknad. Slutpriset går ej att kombinera med andra erbjudanden eller kampanjer. Vid Online beställning kan du välja mellan att betala med kort, direkt bankbetalning, faktura eller delbetalning. Fakturabetalning och delbetalning är endast möjligt för boende i Sverige. Vid beställning i en av våra butiker erläggs handpenningsfaktura om 50 % av pris för fönster, dörrar, glaspartier etc. inklusive tillbehör vid beställningstillfället (gäller ej montering). Först då sätts produkten i tillverkning. Resterande 50% av betalningen för fönster och tillbehör faktureras vid leverans. Vid exportförsäljning tillämpar vi förskottsbetalning till 100 %. Samma villkor gäller företagskunder. Fakturering: Innovativa Fönster fakturerar via e-post. I samband med er leverans så skickar vi ut fakturan, till den e-postadress vi har fått av dig.

Alla priser som visas på www.infonster.se är inklusive 25 % moms

Betala med kort

Betala med Visa eller MasterCard konto-/kreditkort tryggt och säkert i butiken eller över Internet direkt i samband med din beställning. Din betalning förmedlas av PAYSON eller PayPal med säker kryptering. PAYSON och PayPal uppfyller kraven för PCI-DSS. Dina kortuppgifter sänds direkt till bank och kan ej läsas av någon annan än din bank. Ingen kortinformation hanteras eller sparas hos Innovativa Fönster. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen, läs mer om PAYSON eller PayPal på:

www.payson.se

www.paypal.com/se/home

Betala med faktura

Med fakturabetalning kan du handla idag och betala utan faktureringsavgift och du har då 10 dagar på dig att betala. För att handla med faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättningen för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. För företag gäller det att du är registrerad hos Bolagsverket. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Skulle ansökan ej gå igenom kan du välja något av våra andra betalningsalternativ. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift (60 kr). Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till Inkasso. 

Betala med direktbankbetalning

Vi accepterar direkt bankbetalningar från alla banker. Direktbetalning via internetbank är avgiftsfri.   

Delbetala din beställning 

Genom vårt samarbete med Resurs Bank AB finns det flera olika betalningsalternativ att välja mellan och du kan när som helst under delbetalningstiden välja att slutbetala den resterande skulden i en enda betalning. Ansökan om delbetalning sker i kassan i samband med att du anger personuppgifter och den delbetalningsplan som passar dig. Därefter görs en kreditupplysning och identitetskontroll och du får direkt besked om ansökan har godkänts eller ej. Information om att en kreditupplysning har gjorts kommer att skickas hem till dig. Skulle ansökan ej gå igenom kan du välja något av våra andra betalningsalternativ. 

Uppläggningsavgiften betalas på inbetalningsavin. Aviavgiften betalas sedan på respektive månadsavi. Du kan läsa mer på www.resursbank.se 

Återbetalning 

Vid ånger av köp återbetalas pengarna inom 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut med samma betalningssätt som vid inköp. Eventuell returfrakt bekostas av köparen. Om varan är skadad eller på något annat sätt i försämrat skick har Innovativa Fönster rätt att göra avdrag för värdeminskning på återbetalningen. Ångerrätt/retur Du har alltid 14 dagars ångerrätt på lagerförda produkter när du handlar av oss från dagen du mottagit varan. Du som konsument har rätt att reklamera en skadad vara även om den är monterad. Du kan dock inte kräva ersättning för eventuella följdskador om felet borde upptäckts innan montering. Vid avhjälpande av fel eller utbyte av vara i samband med reklamation återbetalas eventuella retur fraktkostnader, bensinkostnader och parkeringskostnader till konsumenten senast 14 dagar efter att vi har mottagit den reklamerade varan. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något. 

Ångerrätten

Gäller inte beställningsvaror/ej lagerförda varor som t.ex. fönster och dörrar som är specialtillverkade efter dina önskemål. Returfrakt tillkommer om ingen annat anges. Vid retur ansvarar du som kund för varan ändå tills vi har mottagit den. Vid retur/ångerrätt ska varan returneras i originalförpackning. Varan får inte vara använd och måste vara komplett, samt utan skador. Är varan inte säljbar gäller inte ångerrätten. Du som kund har rätt att ångra köpet utan att ange något skäl inom 14 dagar från att du har mottagit varan. Vill du utöva ångerrätten ska du skicka in namn och kontaktuppgifter till Innovativa Fönster AB. Lämna ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut ångra köpet.
För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen på 14 dagar gått ut. Vill du som kund utnyttja din ångerrätt skall du kontakta Innovativa Fönster AB via e-post info@infonster.se eller telefon 042-301 50 50 för att få en adress att skicka varan till. Efter anmäld ånger ska konsumenten skicka varan till Innovativa Fönster inom 14 dagar.

http://www.konsumentverket.se/contentassets/c78f43844da74c7786821d8d12a98b5a/angerblankett_konsumentverket_150817.pdf 

Reklamationsvillkor 

Det är lämpligt att du som kund kontrollerar din vara/varor vid när du tar emot din leverans för att kontrollera att denna är riktig och felfri. När du fått din vara och ser att den inte stämmer med den du beställde, är skadad eller annat fel ska du kontakta kundtjänst.
Drag bort skyddstejpen i hörnen för att kontrollera så att inga synliga sprickor finns.
Kontrollera karmar, bågar efter hack och repor.
Kontrollera glasytor efter sprickor eller repor.
Kontrollera emballaget efter onormala skador.
Reklamationsanmälan görs via ett formulär på www.infonster.se. Uppge ordernummer och orsak till reklamationen. Fotodokumentation ska bifogas för att reklamationen ska kunna hanteras. Service/åtgärdande av reklamation, kan ta upp till 6 veckor för åtgärdande.
Produkter som returneras till Innovativa Fönster bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas. För privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt att få frakten betald vid ett giltigt reklamationsärende. Innovativa Fönster förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med ny vara av samma modell. Om varan har tagit slut får du tillbaka pengarna. Om en vara är transportskadad skall Innovativa Fönster kontaktas inom skälig tid. Reklamation som sker inom 2 månader från köptillfället räknas alltid som skälig tid. Konsumenten har 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen.
Vid eventuell tvist Innovativa Fönster följer allmänna reklamationsnämnden (ARN) läs mer på www.arn.se
Allmänna reklamationsnämnden
Postadress: Box 174, 101 23 Stockholm Besöksadress: Kungsholmstorg 5, Stockholm


Tel: 08-508 860 00 Fax: 08-508 860 01 E-post: arn@arn.se
samt ODR (online dispute resolution)

läs mer på: http://ec.europa.eu/consumers/solving_consumer_disputes/non-judicial_redress/adr-odr/index_en.htm

Garantier 

Innovativa Fönster lämnar följande garantier på fönster och fönsterdörrar: 

För PVC-fönster /Aluminiumfönster 

 - 30 års garanti mot blekning 

 - Glas: 15 års garanti mot kondens mellan glasen i isolerrutan. 

 - 15 års garanti på fönster gällande beslag och funktion. 

 - 20 års garanti på PVC-fönster om montering utförs av Innovativa Fönster 

För Trä-Aluminiumfönster  

 - 10 års garanti mot blekning av färg (gäller vita fönster), ej garanti på färgade.

 - 10 års garanti på fönster gällande beslag och funktion.

 - Glas: 10 års garanti mot kondens mellan glasen i isolerrutan. 

För Träfönster 

 - 10 års garanti mot röta i trä. Garantin gäller inte själva ytbehandlingen, eftersom väder och vind har olika inverkan på målningen, beroende på var Ni bor. 

 -  10 års garanti på funktion (beslag). 

 -  10 års garanti mot gassläpp och damm mellan glasen i isolerglasen. 

För Ytterdörrar

 - 10 års garanti mot röta i trä. Garantin gäller inte själva ytbehandlingen, eftersom väder och vind har olika inverkan på målningen, beroende på var Ni bor. 

 -  10 års garanti på funktion (beslag). 

 -  10 års garanti mot gassläpp och damm mellan glasen i isolerglasen. 

För Takfönster 

 - 10 års garanti mot röta i trä. Garantin gäller inte själva ytbehandlingen, eftersom väder och vind har olika inverkan på målningen, beroende på var Ni bor. 

 -  10 års garanti på funktion (beslag). 

 -  10 års garanti mot gassläpp och damm mellan glasen i isolerglasen. 

För Garageport 

 - 10 års garanti mot röta i trä. Garantin gäller inte själva ytbehandlingen, eftersom väder och vind har olika inverkan på målningen, beroende på var Ni bor. 

 -  10 års garanti på funktion (beslag). 

 -  10 års garanti mot gassläpp och damm mellan glasen i isolerglasen. 

För övriga produkter 

 -  1 års garanti. 

Garantin gäller under förutsättning att produkten monteras av fackman och att underhållet sköts korrekt. Garantin gäller vidare under normal användning för enskilt bruk. Garantin täcker ej onormalt slitage eller felanvändning av produkten. Beslagen ska smörjas 1 gång per år, med syrafritt fett. Gummilister skall sprayas/beläggas med silikon 1 gång per år. Om åverkan på karm och båge görs, såsom hålborrning gäller ej garantin. Garantin innebär att vi sänder ersättningsprodukt eller utför reparation av produkten utan kostnad för dig. Garantin täcker inte demontering av felaktig produkt, samt montering av ersättningsprodukt. Innovativa Fönster ersätter inte eventuella skador som kan ha orsakats på grund av felaktigheter av våra produkter. Varken indirekt eller direkt skada. Innovativa Fönster tillämpar Svensk Planglasförenings villkor vid reklamation och garantihantering 

Force majeure 

Innovativa Fönster och våra underleverantörer är befriade från påföljd för underlåtenhet att fullgöra förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar eller försenar fullgörandet. Som befriande omständighet skall anses bl.a. myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, elavbrott, sabotage, olyckshändelse, förseningar i leveranser från underleverantörer, omfattande produktionsstörningar, kraftiga prisökningar, större svängningar i växelkurser eller jämförbara händelser utanför vår kontroll. 

Produktreservation 

Vi reserverar oss för eventuella fel i information och förklaringar som kan förekomma, på vår hemsida och i vår kommunikation med kunden. Vid eventuellt fel i information eller förklaringar har konsument rätt att reklamera. Vi förbehåller oss rätten att när vi önskar, ändra priser på våra produkter. Det är det pris och den vara som presenteras orderbekräftelse är det som gäller. Med undantag om felet är uppenbart. Kampanjer och rabatter kan förekomma. Ingen reducering av priser sker i efterhand av redan köpta produkter, om Innovativa Fönster efter att du köpt sänker priserna. Likaväl som vi inte extra debiterar om vi höjer priserna. Reservation mot slutförsäljning av produkter samt för borttagning av produkter ur sortimentet om och när Innovativa Fönster finner det lämpligt. 

Montering / Manualer 

Alla våra fönster byggs enligt den senaste produktionstekniken. Varje fönster funktionskontrolleras innan leverans till dig. Funktionaliteten på ditt fönster består av 50 % på vår tillverkning och 50 % av montaget av ditt nya fönster. Därför är det oerhört viktigt att det monteras rätt. Vi rekommenderar att du använder fackman för

montage. Observera att skyddstejpen får sitta kvar i maximalt 2 månader på våra pvc fönster, annars finns risk för att tejpen färgar av sig. Följ monteringsanvisningarna som finns att ladda ner på vår hemsida www.infonster.se

Personuppgifter 

Vi använder dina personuppgifter för att kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig. Vi kommer att göra en kreditprövning i samband med din beställning. I övrigt kommer vi att försöka ge dig god service med utskick av erbjudanden och kataloger. Innovativa Fönster följer personuppgiftslagen (PUL) och inga personuppgifter lämnas till tredje man. Du har rätt att begära ut och ta del av de personuppgifter som vi har registrerat. Du har också rätt att begära att uppgifterna rättas eller raderas. 

Personsäkerhetsglas i bostäder 

Du som kund tar ansvar för säkerheten och skall själv kontrollera att du/ni följer lagen gällande personsäkerhetsglas i bostäder. Detta gäller även företag, fastighetsägare och allmänna platser. Från 1 juli 2008 gäller nya BBR (Boverkets byggregler). I regelverket finns bl. a anvisningar för krav på personsäkerhetsglas i bostäder. För bostäder, med glasytor placerade närmare än 0,6 m från golv- eller markyta, krävs säkerhetsglas. Glasen ska uppfylla kravet för 2(B)2, 1(C)2 vilket innebär att de skall vara i laminerat eller härdat utförande. Ansvaret för att BBR följs åligger byggherren. Se ytterligare information i BBR, kap 8:353.

Läs mer på Boverkets websida www.boverket.se 

Synpunkter 

Har ni några synpunkter och funderingar kring köpvillkoren eller frågor kring köp på hemsida kontakta oss. OBS! Mail besvaras inom 48 timmar.

Innovativa Fönster AB Brännerigatan 6 263 37 Höganäs
Org.nr.556904-1667
Tel.042 3015050
info@infonster.se
www.infonster.se


Inga produkter

To be determined Frakt
0 kr Moms
0 kr Totalt

Priserna är inklusive moms

Till kassan